Montesori metod i osnovna pravila

Montesori metod i osnovna pravila – Metod Marije Montesori obuhvata period od rođenja do adolescencije. Smatrala je da „dete samo sebe otkriva pokretima i senzomotornim iskustvima“, stoga mu nije potrebno pružanje pomoći u svakoj situaciji, nego samo ukoliko pomoć zatraži samo.

Verovala je da deca mogu da uče kroz sopstvenu aktivnost, da do svoje šeste godine imaju „upijajući um“ i da u njih možemo imati poverenja.

Obrazovni radnik sa decom treba da bude više posmatrač nego učitelj. Njegova uloga jeste da im oslobodi put da sami saznaju.

Roditelji su zaduženi da deci omoguće sigurno i prijateljsko okruženje iz koga će učiti korisne stvari, da ih svojim pohvalama, pozitivnim stavom i poštovanjem nauče da budu samouvereni i pozitivni, i da im kroz razne aktivnosti (kućne poslove npr.) omoguće da nauče da postanu odgovorni.

Ovaj metod kod dece razvija pre svega inteligenciju, a zatim i samopouzdanje i dostojanstvo koje dete izgrađuje svaki put kada uspešno obavi zadatak bez pomoći odrasle osobe, bilo vaspitača ili roditelja.